Bo Grønt kæden har i øjeblikket 5 butikker landet over. Bo Grønt er en frivillig kæde, hvor forretningerne er selvstændige forretningsdrivende der ejer sin egen forretning, som har indgået et samarbejde af ligesindede. Og præcis dette aspekt giver gode muligheder for selv at præge udviklingen for hver enkelt butik og holde sig helt ajour med, hvad der rører sig i tiden – altid med fokus på faglighed/viden, kvalitet og udvalg.
Bo Grønt markedsfører sig gennem tilbudsaviser nyhedsbreve og kundeklub.
Bo Grønt er i dag et havecenter, hvor kvalitet, udvalg, viden/faglighed er i højsædet. Bo Grønt har et meget stort sortiment i udendørs og indendørs planter /blomster til haven og boligen. Brugskunst, krukker, kemikalier haveredskaber, jord og gødning dyremad og meget andet vil du finde i Bo Grønt. En direkte topstyring af foretagenet.
I 1986 så Bo Grønt kæden så dagens lys ved en stiftende generalforsamling, hvor i alt 20 butikker udgjorde kædens styrke. Med rådgivende støtte i baghånden fra en særdeles dygtig konsulent med speciale i netop Bo Grønts udfordringer som nystartet frivillig kæde, tog planerne form, og en mere målrettet og struktureret markedsføring slog sig fast.
Af samme årsag valgte man at vedtage Bo Grønt navnet for alle butikker i kæden. med en ensartet markedsføring af samtlige butikker, som skulle give fordel af at stå samlet – en form for kvalitetsstempel. Det har senere smittet af på flere andre aspekter i kæden, som f.eks. et ensartet og højt fagligt niveau ved uddannelse af personale, en lettere faktureringsform og flere andre fordele, som også kunderne får glæde af – bl.a. de konkurrencedygtige priser, som kæden har mulighed for at opretholde pga. en samlet indkøbsvolumen.